Linkbuilding Uitbesteden

Wij Zijn Gespecialiseerd In:

Websites hoger in Google krijgen

Maatwerk Linkbuilding

Verhogen van de autoriteit van jouw website

Waarom Linkbuilding uitbesteden?

Linkbuilding vormt één van de meest complexe aspecten op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Mocht je linkbuilding op de verkeerde manier uitvoeren dan kan dat negatieve gevolgen hebben voor je website of webshop. Hierdoor is het van belang dat je linkbuilding door een ervaren linkbuilding specialist laat uitvoeren. Wil je door een ervaren linkbuiding specialist geholpen worden om goede backlinks naar je website of webshop te krijgen? Dan is IQ Online de juiste keuze! Bij IQ Online word je meegenomen in het proces en zit je niet vast aan jarenlange contracten.

Linkbuilding laten uitbesteden?

Ons Team van Linkbuilding specialisten zorgt ervoor dat jouw website meer en betere backlinks krijgt.

Neem contact met ons op

    Wat is Linkbuilding?

    Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie(SEO). In het leven buiten het internet is het voor elk bedrijf belangrijk dat er over gepraat wordt. Dit bij voorkeur uiteraard op een positieve manier. Op deze manier ontstaat er niet alleen bekendheid, maar wordt er ook een bepaalde reputatie gevormd. Dat belang bestaat op het internet ook. Wanneer een zoekmachine zoals Google opmerkt dat er over een bepaalde website weinig tot niet wordt gepraat heeft dat altijd een rechtstreeks effect op de posities die te behalen zijn in de zoekresultaten.

     

    Niet elke link heeft meerwaarde, in tegendeel. Het is belangrijk dat de backlinks die naar jouw website verwijzen op websites staan die relevant zijn aan jouw website en autoriteit hebben. Kwaliteit staat boven kwantiteit.

    Hoe ziet het Linkbuilding Traject bij IQ Online eruit?

    Kennismaking

     

    Voordat wij met de linkbuilding werkzaamheden aan de slag gaan is het belangrijk om te weten wat jouw ambities en doelen met de website of webshop zijn op het gebied van linkbuilding. Dit kunnen we doen aan de hand van een telefoongespreek of afspraak bij ons of jouw kantoor.

    Tijdens dit gesprek horen wij je graag aan, maar wij stellen je ook graag vragen. Uiteindelijk vormen de wensen het centrale punt tijdens het volledige traject.

    Voorstel op Maat

     

    Aan de hand van het kennisgesprek en de ideeën die daaruit zijn voortgekomen starten wij met het maken van een voorstel. Een voorstel op maat dat passend is voor jouw budget en waarmee jouw website ook daadwerkelijk meer waarde gaat verkrijgen

    Analyse Linkbuilding

     

    Vervolgens starten wij het met uitvoeren van een analyse. We kijken naar het huidige backlinkprofiel, we kijken naar de posities die je inneemt en we kijken naar jouw concurrenten. Bij deze analyse richten wij ons dus niet alleen maar op jouw website.

     

    Door de websites van jouw concurrenten als uitgangspunt te nemen, weten we precies waar naar toe moeten gaan. Het doel is immers om jouw concurrentie te verslaan, zodat jij zo veel mogelijk organische bezoekers via Google aan weet te trekken.

    Strategie

     

    Aan de hand van onze uitgebreide analyse weten wij twee dingen: de stand van zaken bij jouw concurrentie en de huidige stand van zaken van jouw website. Aan de hand van die twee uitgangspunten gaan wij een strategie uitwerken.

     

    In deze strategie bepalen we onder meer op welke zoekwoorden we ons gaan richten. Dat kunnen zoekwoorden zijn met veel zoekvolume en veel relevantie aan jouw bedrijf. We stellen in overleg de belangrijkste zoekwoorden vast, zodat we juist op die zoekwoorden de gewenste groei kunnen bepalen.

     

    Daarbij bepalen we ook welke anchor texts we gaan plaatsen. Dit zijn de teksten die op andere website geplaatst worden. Deze teksten zijn eigenlijk datgene wat de internetgebruiker ziet. Die link wordt door Google opgemerkt. Bij het opbouwen van een natuurlijk backlinkprofiel zijn zowel de anchor texts als de links van cruciaal belang.

     

    Tot slot bepalen we ook op welke pagina’s we onze aandacht gaan vestigen. Dit heeft betrekking op de pagina’s van jouw eigen website. In de basis richten we ons de pagina’s van jouw website waarmee we willen scoren. Welke pagina’s dit zijn, is uiteraard afhankelijk van de exacte invulling van jouw website.

    Linkbuilden

     

    Na de analyse en strategie gaan we starten met linkbuilden. We gaan op zoek naar websites die de gewenste waarde hebben, websites die bepaalde raakvlakken met jouw website hebben en websites die over de juiste scores(Trust/Citation Flow) beschikken.

     

    We gaan op een actieve manier websites benaderen, waarbij we gebruik maken van al onze connecties. Doordat wij veel connecties opgebouwd hebben, hebben wij bij veel websites een streepje voor.

     

    Dit komt het backlinkprofiel van jouw website alleen maar ten goede. Bovendien plaatsen wij alleen links op websites waar wij 100% van overtuigd zijn. Slechte links kunnen namelijk een negatieve invloed op jouw ranking binnen Google hebben. Door zeer kritisch naar alle links te kijken, kunnen we dus voor louter de beste linkplaatsingen zorgdragen.

     

    Hierbij richten wij ons overig ook op artikelplaatsingen. Dit zijn artikelen (bestaande uit content) die wij op de gewenste website kunnen plaatsen. In deze artikelen verwerken wij een link naar jouw website; hierdoor krijgt de link nóg meer waarde.

    Analyse & Optimalisatie

     

    Tijdens het linkbuilding traject zijn we steeds bezig met het analyseren en optimaliseren van de backlinks. Heeft de concurrentie nieuwe backlinks er bij gekregen? Dan kijken wij gelijk of daar iets interessants voor jouw website bij zit.

     

    Elke maand krijg je een update van de werkzaamheden en waar nieuwe links zijn geplaatst. Daarnaast kan je elke moment in de gaten houden of jouw website gestegen is in de zoekresultaten in Google.

    Onze Kernwaarden

    Wil jij graag jouw linkbuilding aan IQ Online uitbesteden? Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, gaan wij via een gericht stappenplan graag voor je aan het werk. Door de hierboven genoemde stappen op te volgen, weten wij in ieder geval een geweldig backlinkprofiel voor jou op te bouwen.

     

    Tijdens onze werkzaamheden spelen enkele kernwaarden een cruciale rol.

     

    Transparant

    Bij alles wat wij doen, staat transparantie centraal. Zo communiceren we altijd open met je, laten wij je graag mee kijken en voorzien wij je van tussentijdse rapportages. Aan de hand van deze rapportages kun je direct de gemaakte vorderingen inzien; je ziet daardoor ook direct dat je niet voor niets dit traject aangegaan bent.

     

    Daarnaast vind je deze transparantie ook terug in onze communicatie en onze prijsstelling. Wij zijn volledig open over de tarieven die we hanteren; bij ons hoef je dus niet bang te zijn voor verborgen kosten. Ondertussen kun je ook ons altijd benaderen, mocht je vragen hebben.

     

    Wil je graag iets anders zien? Of heb je je twijfels over bepaalde links die wij geplaatst hebben? Neem gerust contact met ons op. Wij lichten onze keuzes dan graag aan je toe. Mede dankzij deze transparantie hebben wij veel duurzame klantenrelaties op weten te bouwen. Word jij de volgende tevreden klant?

     

    Natuurlijk backlinkprofiel

    Voor Google is het onwijs belangrijk dat er een natuurlijk backlinkprofiel opgebouwd wordt. Dit houdt in dat het backlinkprofiel logisch is, dat er links op relevante websites geplaatst worden en dat deze websites een hoge autoriteit hebben.

    Waar letten wij op bij het plaatsen van links?

    Je hebt hierboven kunnen lezen dat wij veel waarde hechten aan een natuurlijk linkprofiel en aan transparantie. Om die kernwaarden kracht bij te zetten, delen wij graag onze werkwijze tot in detail met je.

     

    Over onze werkwijze heb je hierboven al een volledig stappenplan kunnen vinden. Bij stap 4 en 5 heb je kunnen lezen dat wij op zoek gaan naar relevante websites. Maar, hoe bepalen wij nou uiteindelijk op welke websites wij daadwerkelijk de link naar jouw website gaan plaatsen? Daarvoor letten wij op enkele aspecten.

     

    Trust & Citation Flow

    Allereerst kijken wij goed naar de TF en naar de CF van de websites. De CF is een waarde die tussen de 0 en 100 ligt. Des te hoger deze waarde is, des te invloedrijker de website is. Indien we jouw link op veel invloedrijke websites kunnen plaatsen, komt dit jouw ranking in Google alleen maar ten goede. Wij gaan daarom gericht op zoek naar websites met een hoge CF-score.

     

    De TF geeft aan in hoeverre een website kwalitatieve links bevat. Een website met een TF-score van 30 bevat bijvoorbeeld meer kwalitatieve links dan een website met een TF-score van 10. Wat dit precies zegt? Nou, dit geeft aan dat Googel meer waarde hecht aan de website met daarop meerdere kwalitatieve links. Wij gaan dus specifiek op zoek naar websites waarop kwalitatieve links geplaatst zijn; op dergelijke websites heeft een linkplaatsing alleen maar meer waarde.

    Anchor texts

    Tevens letten wij heel goed op de verhouding van de anchor texts. Als jouw domeinnaam bijvoorbeeld ‘www.robertjansenbv.nl’ is, kunnen wij hier meerdere anchor texts voor gebruiken:

     

    • Robert Jansen BV
    • Robert Jansen BV [sector]
    • nl
    • Robert Jansen BV [vestigingsplaats]
    • Robert Jansen BV [dienst1]
    • Robert Jansen BV [dienst2]

     

    Wij kiezen hierbij bewust niet voor één soort anchor texts. Nee, juist door meerdere anchor texts te gebruiken, krijgt Google een duidelijker beeld van jouw website. Dat komt de ranking van jouw website binnen de zoekmachine ook alleen maar ten goede.

     

    Relevantie van de websites

    Tot slot kijken wij ook nog naar de relevantie van de websites. Verkoop jij machines voor het produceren van gereedschappen? Dan heeft het geen zin om links te plaatsen op een website die gaat over make-up of over voetbal.

     

    Daarentegen heeft het wel zin om links te plaatsen op websites over gereedschappen of technische zaken. Ook hierbij letten wij uiteraard op de hierboven genoemde TF en CF-score. Alleen als het totaalplaatje volledig naar onze wens is, besluiten wij om de link daadwerkelijk te plaatsen.

    Waarom kiezen voor IQ Online?

    Heb jij er oren naar om jouw linkbuilding uit te besteden? Wil je graag met jouw website de volgende stappen zetten? En ben je bereid om hierin te investeren? Dan is het interessant om voor onze diensten te kiezen. Waarom? Omdat wij meerdere zwaarwegende voordelen bieden. De belangrijkste voordelen – zoals deze door onze klanten benoemd zijn – maken ons voor jou de ideale partner:

     

    • Transparantie: we zijn open, we zijn eerlijk en we hechten veel waarde aan een duurzame klantrelatie. Daarom zijn wij transparant over de werkzaamheden die wij uitvoeren en de tarieven die wij hanteren.
    • Ware specialisten: in de afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot ware specialisten op het gebied van linkbuilding. Deze tak van sport kent dan ook geen geheimen meer voor ons en daar pluk jij de vruchten van.
    • Uitgebreide kennis: wij staan niet alleen voor linkbuilding voor jou klaar, maar ook voor allerlei andere vormen van online marketing. Door meerdere werkzaamheden door ons uit te laten voeren, geniet je al snel van een hogere ranking in Google. Uiteraard is dat ook mogelijk als je alleen linkbuilding aan ons uitbesteedt.
    • Scherpe tarieven: voor linkbuilding moet je geld betalen. Voor kwalitatieve linkbuilding moet je iets meer geld betalen. Voor ons betaal je dan ook iets meer, maar desalniettemin hanteren wij scherpe tarieven. Al met al stellen onze klanten dat onze prijs-kwaliteitsverhouding perfect is.
    • Goed bereikbaar: wij hechten veel waarde aan een duurzame klantrelatie. Ondertussen begrijpen we ook dat je mogelijk met vragen over linkbuilding komt te zitten. Speciaal voor al jouw vragen hebben wij gezorgd voor een geweldige bereikbaarheid; wij staan eigenlijk altijd voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
    • Maximale rendement: wij zorgen voor het maximale rendement voor jouw website. Eigenlijk is alleen dat al voldoende reden om direct contact met ons op te nemen.

     

    Heb je interesse in onze linkbuilding diensten? Je bent van harte welkom om bij ons in Den Haag langs te komen voor een kennismakingsgesprek. Uiteraard kunnen we dit gesprek ook online voeren, waarbij wij graag een duidelijk beeld van jouw situatie en wensen krijgen. Aan de hand van jouw wensen komen wij graag met een passend voorstel op de proppen. We hopen van je te horen!

    Linkbuilding laten uitbesteden

    Wil je graag direct jouw linkbuilding uitbesteden? Zou je graag een natuurlijk linkprofiel op willen laten bouwen? En ben je bereid om daarin te investeren? Neem vrijblijvend contact met ons op voor bespreken van alle mogelijkheden. Op onze website kan je het contactformulier terugvinden, laat daar je boodschap en je gegevens achter en we proberen zo spoedig mogelijk contact met je op te nemen.

    Team van IQ Online

    Meest Gestelde Vragen

    Kun je linkbuilding zelf uitvoeren?

    Ja, het is mogelijk om linkbuilding zelf uit te voeren. Is dat ook aan te raden? Nee, dat is zeker niet aan te raden. Je moet namelijk echt weten waar je mee bezig bent, je moet de juiste keuzes zien te maken en je moet over de juiste tools beschikken. Bovendien is de kans op mislukking groot; indien je niet de juiste links plaatst, merk je dit op een negatieve manier terug aan de ranking van de website.

     

    Het advies is dan ook duidelijk: besteed je linkbuilding aan IQ Online uit. Ondertussen kun jij je bezighouden met jouw core business; daarmee pluk je op termijn alleen maar meer vruchten!

    Wat kost Linkbuilding?

    Wil je graag linkbuilding uitbesteden? Dan vragen wij je om contact met ons op te nemen. Aan de hand van een gesprek kunnen wij vervolgens een voorstel op maat doen. Welke tarieven je in dit voorstel naar voren ziet komen, is echt volledig afhankelijk van tal van factoren. Wij kunnen je in ieder geval aangeven dat wij vrij scherpe tarieven hanteren.

    Hoe belangrijk is linkbuilding tegenwoordig nog?

    Linkbuilding is tegenwoordig nog steeds heel belangrijk. Ondanks de opkomst van bijvoorbeeld social media marketing en e-mailmarketing. Deze vormen van marketing zijn ideaal om veel potentiële klanten te bereiken, maar de effecten zijn vaak alleen op de korte termijn zichtbaar. Als je aan jouw online vindbaarheid op de lange termijn wilt werken, kun je simpelweg niet om linkbuilding heen.